Services
Corporate Strategy
Du er ikke kun ansvarlig for virksomhedens eller organisationens succes udadtil - du skal også sørge for, at din virksomhed står for værdier, der giver mening for jeres medarbejdere. Værdier de kan identificere sig med. En tydelig og vedkommende strategi tiltrækker stærke medarbejdere i længerevarende ansættelsesforhold - og så skaber det loyale kunder.
Neumann Consulting har mangeårig erfaring i at hjælpe virksomheder og organisationer med at etablere en stærk strategisk platform. Det gør vi gennem et omfattende analysearbejde med det sigte at finde ind til virksomhedens unikke DNA. Målet er at få defineret en meningsgivende mission, vision og værdier. Og det giver mening for både medarbejdere og kunder.
Brand Strategy
Har din virksomhed eller organisation flere brands hjælper Neumann Consulting med at skabe en unik og stærk strategisk brandplatform for hvert enkelt subbrand. Der er ikke nogen færdigdefineret facitliste for hvor stærk tilknytning subbrands skal have til hinanden eller til hovedbrandet. Det skal et tilbundsgående analysearbejde afgøre. Så vores anbefalinger behøver nødvendigvis ikke munde ud i, at subbrands skal have samme arketypepersonlighed som modervirksomhedens.
Employer Strategy
Dine medarbejdere skal være kompetente (og stolte) ambassadører for din virksomhed eller organisation. Vi udvikler værktøjer til dem, der sikrer integration, sammenhold og mening med deres arbejde. Vi klæder medarbejderne professionelt på, så de er i stand til at kommunikere og udleve virksomhedens bærende værdier og positioner på en måde, der ind- og udadtil skaber varige fordele for virksomheden. De vedtagne værdier skal leve og være omdrejningspunkt for virksomhedens og medarbejdernes fælles retning og handling.
Brand Architecture
Vi udvikler en præcis brand architecture strategi for virksomheder og organisationer. Vi analyserer hvert enkelt brand og skaber den optimale sammenhængskraft mærkerne imellem. Skal jeres subbrands være fjerne kusiner eller tætte brødre? Skal hovedbrandet være en tæt far der indkapsler subbrands i et “Branded House”? Eller skal hovedbrandet være en fjern onkel uden synlig sammenhæng med virksomhedens andre subbrands i et “House of Brands”?
Status
CEO’s i DK tilkendegiver, at det kun er 22% af deres medarbejdere, der har forstået meningen af deres strategi og mål
Insight
I danske top performende virksomheder er det 75% eller flere af medarbejderne, der kender og udlever både mål og strategi