Cases
Henrik Engel, CEO, ALD Automotive
Det er 20 år siden jeg første gang havde fornøjelsen af Sandor Neumann og ideen om at benytte arketyper i brandingstrategien. Med stor succes. Det var derfor naturligt at række ud til Sandor for at få hjælp til branding arbejdet omkring ALD Automotive, NF Fleet og ALD Carmarket i et dansk – internationalt perspektiv. Øvelsen med at placere de 3 brands i både naturlig adskillelse og naturlig sammenhæng nationalt og i respektfuld sammenhæng med ALD’s overordnede vision og positionering blev styret med venlig og bestemt hånd af Sandor sammen med min direktørgruppe. Nu har vi 3 stærke brandstrategier og 3 unikke moodboards at arbejde ud fra i et 360 graders perspektiv. Jeg giver Sandor mine varmeste anbefalinger.
Leif Rexen, CEO, RTM
Sandor Neumann er en stærk personlighed med kæmpe erfaring i branding. Hans systematiske arbejde med at få styr på RTMs DNA og sjæl har betydet, at vi i dag har et klart og entydigt billede af vores mission, vision, værdier, kundeløfte m.m. På sin sympatiske facon har han imponeret hele organisationen og ført os solidt gennem den strategiske proces. Resultatet er en fuld identificering og en stolthed blandt medarbejdere og ledere over at være en del af RTM brandet. Den udviklede strategi har skabt en stærk intern energi der sidste år resulterede i en vækst på 20%. Sandors arbejde har også betydet at RTM er blevet en attraktiv arbejdsplads, der tiltrækker kvalificerede ansøgere.
Alice Wedell-Neergaard, direktør, Chr. Olesen Group
Neumann Consulting har hjulpet os med at opdatere virksomhedens corporate identity internationalt og har bistået os med både gode analyser og input til, hvilken arketype Chr. Olesen er. Processen har ledt til en helt tydelig vision og mission, gode konkret formulerede virksomhedsværdier og en virksomhedsprofil, som i dag går igen i alt hvad vi laver – lige fra hjemmeside layout til kontrakter, on-boarding træning og vores ISO-certificering. Neumann Consultings proces er et samlende værktøj, som kan bruges til fælles forståelse af ord og værdier internationalt. Vi kan varmt anbefale en proces med Neumann Consulting.
Morten Backhausen, CEO, Dansk Golf Union
For nogle år siden besluttede vi at søge en samarbejdspartner til at hjælpe med at udvikle vores fremtidige vision og strategi. Vi valgte Neumann Consulting, da vi vurderede, at deres strategiske værktøj matchede vores meget forskellige mål- og interessegrupper på en rigtig god måde. At arbejde med arketyper giver en stærk selvforståelse, men det gør det også meget lettere at kommunikere entydigt til omverden. Vi er kommet meget langt med vores vision om at være den førende interesseorganisation i sportens verden og kan helt klart anbefale Neumann Consulting til andre interesseorganisationer
Anne-Vibeke Isaksen, Landsformand, Dansk Camping Union
Som Landsformand for Dansk Camping Union, der har 50.000 medlemsfamilier, er det min fornemmeste opgave at få udviklet en stærk og relevant positionering og strategi for vores organisation. Vi valgte Neumann Consulting til at udføre en grundig analyse og ud fra denne en stærk mission, vision og relevante værdier. Arbejdet har ikke blot skabt en markant stærkere retning for alle ansatte, men en positionering af DCU som danskernes talerør og platform, når det gælder alle former for camping i både Danmark og udlandet. Jeg kan kun anbefale Neumann Consulting til andre, der ønsker at fokusere på samme vis.
Nicolai Kühl, Managing Partner, BASICO
Jeg har haft fornøjelsen af at bruge Neumann Consulting til en særdeles vellykket re-branding proces for Basico. Sandors lange erfaring og indsigt i arbejdet med arketyper ift. branding har været af afgørende værdi for os. Samarbejdet har været professionelt og inspirerende med fokus på indsigt, forståelse og fremdrift. Det hele blev drevet af Neumann Consulting i samarbejde med vores organisation, og resultaterne var ikke fremkommet foruden. Jeg kan varmt anbefale Neumann Consulting for virksomheder der står overfor en rebranding proces eller på anden måde har behov for at arbejde med værdier og positionering.
Strategiske cases
ALD Automotive
ALD Carmarket
Accunia
AirLiquide
AP Pension
Ascom
Basico
Beyond Budgetting
Chr. Olesen
Coferro Cables
Cross Cultures
Danske Bank
Dansk Camping Union
Dansk Golf Union
Duearity
ENSO
FC København
Frydenlund Slot
Intenz
Kustomhouse
Københavns Energi
Nets
NF Fleet
Oticon
People in Sport
PGA of Denmark
Realkredit Danmark
RTM
SBS Discovery
Snaps Bornholm
UNICEF Danmark
Würth Industri
XL Byg